יום שלישי, 5 באפריל 2011

תקשוב בגני הילדים

רציתי להציג את הנושא הזה:
מחשוב ותקשוב גני הילדים מציבים בפני מערכת החינוך אתגרים ליצירת תהליכי למידה והוראה בסביבות למידה חדשות
סביבות אלו מאפשרות פיתוח יכולת להתמודד עם קצב השתנות המידע. תוך פיתוח כישורי חשיבה מגוונים  וטכנולוגיות המחשוב והתקשוב כוללות כלים אינטראקטיביים בהן משולבים אמצעי מולטימדיה ומגוון אפשרויות לייצוג
הן מאפשרות פיתוח פעילויות ברמות וסגנונות הפעלה שונים המותאמות לילדים שונים ולצרכים שונים. כפועל יוצא מכך,ניתן להתאים את השימוש בטכנולוגיות אלו לילדים אשר טרם למדו לקרוא וכתוב (באופן פורמאלי) באמצעות תפריטים גראפיים, צלמיות,שילוב קול ועוד'.שימוש נבון באינטרנט ובאמצעים טכנולוגיים נלווים כחלק מהסביבה החברתית-תרבותית בגן הילדים,עשוי לתרום לצמצום פערים,לשיוויון הזדמנויות ולקידומם של ילדים בתחום הקוגנטיבי, השפתי, הרגשי והחברתי.כל מה שכתוב יפה ונחמד אבל האם זה באמת מה שקורה בגני הילדים שלנו???
התשובה אצלי וצל הרוב (לאאאאאאאאא) אין לנו באמת תקשוב בגני הילדים!!
אבל השאלה האם זה נובע מאדישות של משרד החינוך או מהגננות??????????!!!!!!!!!!!!!!!!

מטרות תקשוב לגני הילדים:פיתוח מודעות לפער דיגיטאלי-צמצום פערים ומתן שוויון הזדמנויות לכל ילדי הגן.שימוש בכלים פתוחים- התאמת השימוש בטכנולוגייות המחשוב והתקשוב לילדים שטרם למדו לקרוא ולכתוב באופן פורמאלי ופיתוח פעילויות במגוון רמות וסגנונות הפעלה המותאמים לילדים ולצרכים שונים.מידענות ואוריינות מחשב-ניהול יעיל של מידע במחשב הגן לשימושם של הילדים ולשימוש צוות הגן.תקשוב הגנים- פיתוח מצבי למידה מתוקשבים ופתיחת ערוצי תקשורת ברמת הילדים והגננות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה