יום שבת, 16 ביולי 2011

צמצום פערים דיגיטלים בגני ילדים


הגענו לדור המאה 21 וכל שכבות הגיל  לומדים בצורה דיגיטלית וממוחשבת, גם אפשר לתת לילדי הגנים להיכנס לדור הזה ולצמצם את הפער הדיגטלי אצלם ומתן שוויון הזדמנויות לכל ילדי הגן.
אפשר לתת להם שימוש בכלים פתוחים לשימוש בטכנולוגיות המחשוב והתקשוב לילדים שטרם למדו לקרוא ולכתוב באופן פורמאלי ופיתוח פעיליות במגוון רמות וסגנונות הפעלה המתאימה לגיל שלהם.
סביבות למידה חדשה מאפשרות פיתוח יכולת להתמודד עם קצב השתנות המידע, שימוש נבון באינטרנט ובאמצעים טכנולוגיים נלווים כחלק מהסביבה החברתית והתרבותית בגנים, וכל זה עלול לסייע קידום ילדים בתחום הקוגניטיבי והשפתי והרגשי והחברתי.

ישנם אתרי אינטרנט המסייעים לשרות גיל הרך:

  • אתר גנNET-- אתר גנ-net מיועד לפיתוח מקצועי של הגננות בישראל האתר פותח במשותף על-ידי האגף לחינוך קדם יסודי במשרד החינוך ומט"ח. http://ganenet.cet.ac.il/




  • אתר המרכז דע-גן- המרכז הארצי לקידום האוריינות המתמטית, מדעית, טכנולוגית בחינוך הקדם יסודי הוקם ופועל בחסות אקדמית של המרכז להוראת המדעים בבית הספר לחינוך באוניברסיטת בר אילן ופועל בשיתוף עם הפיקוח למדע וטכנולוגיה במשרד החינוך.








  • אתר האגף לחינוך קדם יסודי –אתר משרד החינוך המשמש במה לפרסום מדיניות משרד החינוך המותאמת לחינוך הקדם יסודי



  • מקורות:

    2 תגובות:

    1. שלום פאתן..
      אני אימאן דבאח אני גם סטודנטית לתואר שני בקמפוס אור יהודה במגמת מנהל ומדיניות בחינוך אני גם מורה וגננת לגיל הרך
      אהבתי את אחומר אשר שמת על שילוב תקשוב בתוך החינוך לגיל הרך ואני מסכימה איתך בעניין זה כי זה תןרם הרבה בלמידה לגיל הרך וגם בהתפתחות השכלית של הקטנים בגיל הזה תודה לך גם על האתרים (הקישורים) אשר שמת

      השבמחק
    2. היי פאתן..
      קוראים לי מייסלון, אני סטודנטית לתואר שני במגמת ניהול וארגון מערכות חינוכיות.. אני מבקרת בבלוג שלך במסגרת מטלה בקורס תקשוב ולמידה..
      רוצה לברך אותך, הבלוג שלך עשיר בנושאים החשובים והמעניינים.. אני בחרתי דווקא בנושא כי זה נושא שמאוד מעניין אותי אישית.. אני חושבת שישנו צורך עצום להכניס את כל נושא התקשוב לגני הילדים..
      אני עובדת כרכזת תוכניות לגיל הרך במרכז לגיל רך, וביימים האלו אני אחראית על תוכנית הכנה לכיתה א' בגנים, ואני פתחתי את התוכנית באמצעות תוכנה "מדע ולמידה" אשר עשיתי בעצמי באמצעות תוכת הפוורפוינט.. היא תוכנה מאוד צנועה שמטרותיה הינם לתת לתלמידים ללמוד את הצלילים בהתחלת, באמצע ובסוף המילה.. התוכנה עובדת על היכול השמיעתית וגם היכולת החזותית אשר כוללת תמונות וקול..
      רציתי לשתף אותך בזה כי רואה שאת מתעניינת בנושאים הללו.. אשמח גם להציג לך את התוכנה :-)
      תודה ובהצלחה

      השבמחק