יום ראשון, 4 בדצמבר 2011

מהי דרך הפעולה המיטבית לשינויים עמוקים בבית הספר?

בקורס של פרפסור עמי וולנסקי סוגיות במדיניות החינוך בישראל  נתנקשנו להביע דעה על המאמר של ארגון שוק וקהילה- אסטרטגיות שינוי:
מהי דרך הפעולה המיטבית לשינויים עמוקים בבית הספר?
                                                          לכותב  תומס ג' סרג'ובני
תומס גסרגובני מציג במאמרו  שלוש אסטרטגיות והן:
1-     ארגון
2-     שוק
3-     וקהילה
האסטרטגיות  האלו על פי דבריו מקדמות המטרה לחולל שינוי בבתי הספר.אסטרטגית הקהילה מטרתה להשגת שינויים עמוקים בתוך בית הספר.אסטרטגית השוק משמשת לשינויים קצרי טווח בבית הספר .תומס גסרגובני התכוון ששינוי עמוק דורש כינון מחודש של נופי החשיבה האישיים והקיבוציים בקשר להוראה. כך שנופי החשיבה הם מסגרות המחשבתיות המובילות שבאמצעותן אנו משווים לעצמנו את מציאות החינוך הבית ספרי ואת המקום שלנו בחינוך.
וגם הכותב הוסיף שמעורבות המורים חשובה שהם משחקים את המשחק השינוי שכל הזמן מקבלים כל מה שהם רוצים.
אני חושבת שכל בנאדם שעושה עבודה טובה ומקדם אותה צריך לתת לו תמורה למאמצים שלו וכך יכולים לזכות באנשים שמובילים אותנו למקומות טובים, וכך המורים ככל שנותנים להם תמורה למאמצים שלהם אנו יכולים לראות עבודה טובה בילדים שלנו.הכותב תיאר שלושת כוחות נוספים והם:
המקצועיים, תרבותיים, ודמוקרטיים, על פי מה שכתב שיש להם סיכוי  רב יותר לחולל שינוי בגלל שיש קשר בין משתני התיווך , וגם כוחות שינוי  המבוססים על התפיסה שרואה בבית הספר קהילה הם יחוללו בו את השינוי העמוק וישפיעו לטווח ארוך.
צריך לשלב  תלמידים והורים  ומובלים ולראות אותם כשותף אחד להוביל בית הספר לקהילה שתעשה מהפכה ותחולל שינוי עמוק.
ובסוף המנהיג הכי חשוב להוביל בית הספר הוא המנהל וכל השינוי צריך לנבוע ממנו בגלל שהוא המוביל הראשי והמחליט הראשון לשיפור את הישגי בית ספרו.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה