יום שני, 12 בדצמבר 2011

תיעוד משחק לימודי


קסם של מידע

בקורס " שילוב הדמיות ומשחקים לימודיים מתוקשבים" מרצה: פרופ' מיקי רונן התבקשנו לנתח משחק על פי גורמי המוטיבציה הפנימית על פי הטקסונומיה של  יMalone
חיפשנו אני והשותפה שלי משחק שיהיה קרוב לתחום העבודה שלנו כגננות, רצינו משחק עשיר ופשוט שאפשר לתת לילדים בגיל הרך לשחק בו.
אז לקחנו משחק לימודי מאופק של מט"ח ושם המשחק הוא "קסם של מידע" המשחק הוא לימודי מתוכנית הלימודית של משרד החינוך במדע וטכנולוגיה והוא בודק רמת התלמידים בידע שלהם בחומר לימוד דרך משחק.
המשחק נבנה בתוך סביבת הבית( חדר אמבטיה, מטבח, חדר מגורים חדרי ילדים), וגם חצר הבית , משק, וסביבת הנחל. וכל אחת מהסביבות האלה הוא משחק בעצמו ועונה על שאלות וחומר חדש במדע וטכנולוגיה.
כאשר הלומד עונה לא נכון המשחק לא מתקדם אלא בתשובה נכונה, ובסוף המשחק , המשחק נותן ללומד עידוד כמו "כל הכבוד".
מטרות המשחק: הקניית ידע ומיומנויות חשיבה במדע וטכנולוגיה בחומר תוכנית הלימוד של משרד החינוך.

היינו מציעות לשינוי בתוך המשחק הגברת המוטיבציה ולתת משוב ללומד בכך לצבור נקודות ולפרסם אותן כדי שאחרים ירו את רמת ההצלחה שלו. היינו גם מוסיפות עידוד חזק על כל תשובה נכונה ובתשובה לא נכונה היינו מחזירים את הלומד להתחלה או נותנות לו כמה נסיונות ואחר כך עובר לשאלה הבאה, וגם היינו מוסיפים הגבלת זמן כדי שתהיה תחרות פנימית אצל הלומד.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה